Titul dnes nestačí, 58 % lidí v e-commerce se vzdělává mimo práci
Titul dnes nestačí, 58 % lidí v e-commerce se vzdělává mimo práci
Z našeho výzkumu vyplývá, že vzdělávání má pozitivní efekt jak pro zaměstnance, tak zaměstnavatele v online marketingu. V jednom z našich dřívějších článků jsme už psali, že se v rámci firmy i mimo ni pravidelně vzdělává 99 % dotazovaných lidí v e-commerce. V tomto odvětví je běžné, že 76 % lidí takové aktivity zajišťují zaměstnavatelé například prostřednictvím interního školení. Zaměstnancům ale není líto kvůli svému rozvoji sáhnout do vlastní kapsy nebo ukrojit nějakou tu hodinu z volného času, 58 % z nich se tak vzdělává samostatně.
Vzdělávání v online marketingu hraje důležitou roli, protože profesionálové pracující v tomto specifickém odvětví jsou ceněni pro schopnost být stále „v obraze“. Nástroje, které každodenně využívají, prochází stále novými aktualizacemi a navíc není na škodu rozumět i tomu, co dělá kolega, abychom tak mohli lépe spolupracovat. Co se týče vysokoškolského vzdělání, z našeho výzkumu vyplývá, že pro výšku platu v online branži nehraje titul roli.
Z průzkumu portálu VímVíc vyplývá, že by zaměstnavatelé skutečně měli zaměstnancům umožnit rozvoj jejich dovedností. Jinak by mohlo dojít k odlivu kvalitních lidí. Z důvodu nedostatečného prostoru pro pracovní rozvoj by totiž 93 % zaměstnanců podalo výpověď.
Vzdělávání pomáhá zaměstnancům najít lepší uplatnění na pracovním trhu, ať už platově nebo při vyjednávání o lepších podmínkách zaměstnaneckého poměru. Také může sehrát významnou roli při přechodu na volnou nohu. Část dotazovaných výzkumu LMC očekává, že se vzdělávání projeví na jejich platu (24 %) nebo na jejich postupu ve firemní hierarchii (35 %).
Pokud zaměstnavatelé pravidelně investují do znalostí svých zaměstnanců, pak je vzdělávání výhodné i pro ně. Nabídka interních odborných školení je v oblasti online marketingu velmi ceněným benefitem a posiluje motivaci lidí nejen do firmy nastoupit, ale také v ní setrvat. LMC uvádí, že u zaměstnavatele poskytujícího vzdělávání je spokojeno 58 % zaměstnanců, zatímco u firem bez tohoto benefitu 43 %.
Pokud nemáte štěstí na zaměstnavatele, který by investoval do vašeho know–how, nezoufejte – jsme přece online! Díky tomu máme přístup k takzvaným MOOC (massive open online courses). Mnoho z nich je zdarma, můžete si je stáhnout jako mobilní aplikaci a pokud chcete, tak vás budou i „uhánět“, když nesplníte svoje nastavené cíle.
Od koho jiného se učit digitálním dovednostem, než od samotného Googlu? Ten nabízí Digitální garáž, která slouží jako základní úvod do oboru. Academy for Ads pak dále prohlubuje vaše znalosti nebo nabízí konkrétnější certifikáty zaměřené například na práci s Google Analytics nebo AdWords.
Mezi další platformy online kurzů patří třeba Coursera, Udacity, edX nebo české Seduo. Na stránkách Coursera najdete široké spektrum kurzů od těch zaměřených na psychologii přes machine learning až po online marketing. Seduo není tak rozsáhlé, ale je možností pro ty, kteří neovládají angličtinu.
I znalost jazyků je ale v online marketingu často potřeba. Ororo.tv představuje příjemný způsob, jak se v jazycích zlepšovat třeba prostřednictvím přednášek nebo talk show. Díky aplikacím jako je Duolingo či Babbel se nemusíte vzdát možnosti pracovat ve vysněné nadnárodní firmě jenom kvůli tomu, že neovládáte cizí jazyk. V MHD se přece vždycky najde nějaký čas na zopakování kondicionálů nebo ne?
Dnes se také hodně z nás v práci neobjede bez informačních technologií. Proniknout do nich můžete díky kurzům přístupných na Codecademy, Codeschool nebo třeba W3schools.
S IT a online marketingem souvisí také datová analytika, aktuálně se všichni snaží být „data driven“. Pokud si chcete lépe rozumět s daty, zaměřte svou pozornost na Datacamp, Sqlzoo a Learnpython.
Možností vzdělávání je spousta a zmíněné otevřené online kurzy (MOOC) jsou dobrou cestou, jak se do toho pustit i bez podpory zaměstnavatele. Je to jenom o tom uspořádat si priority a najít si pár hodin týdně, které se vám velmi pravděpodobně v dlouhodobém měřítku ještě vrátí.