2017: Výzkum na platy v online
2017: Výzkum na platy v online
Jak se pohybují odměny specialistů na online marketing? Jaká jsou očekávání vašich nově příchozích kolegů? Preferují zaměstnavatelé investovat do juniora svůj čas nebo raději investují peníze do hotového seniora? Nevíte, o kolik peněz si můžete v nové práci říct a jaká KPIs vás na dané pozici pravděpodobně čekají? Pro zaměstnance i zaměstnavatele je tu připraven náš výzkum.
Mapujeme český internetový trh práce a navazujeme tak na výsledky obdobného výzkumu z roku 2015. Jak se změnily platové hladiny u jednotlivých odborných pozic, motivace zaměstnanců a preference zaměstnavatelů při výběru nových posil do týmu?
Vyhrávají u zaměstnavatelů junioři?
Právě tam firmy preferovaly juniory, u kterých pečlivě sledovaly adaptační proces – v případě nespokojenosti následovalo ukončení pracovního poměru, pro firmy ideálně už v průběhu zkušební doby. Nechme stranou efektivitu takového rozhodnutí, ušetřené peníze za juniorní plat vyvažme nutností se takovému nováčkovi věnovat minimálně 2x tolik a 2x déle a tedy nepoměrně delší doba „delivery“. Jak se na situaci dívají tehdejší junioři? Jaké jsou jejich platové požadavky v době trvalého rychlého růstu ecommerce a minimální nezaměstnanosti? Jací specialisté v onlinu chybí nejvíce a jak jejich nedostatek firmy řeší? Jaký je posun v oblasti platové politiky či nastavování KPIs? A dostávají ženy i muži na obdobné pozici stejné peníze? Jaká je platová úroveň online specialistů ve vaší společnosti? Vyplňte náš online dotazník.
Peníze, home office a jiné benefity
Dalším tématem, kterému se ve výzkumu věnujeme, jsou nefinanční benefity, např. home office, který v roce 2015/2016 více než 90 % lidí z ecommerce vnímalo jako standard. Nová zákonná úprava, která vejde v platnost už v tomto roce, zpřísňuje pravidla pro jeho poskytování a některé z firem už chystají úpravu svých personálních předpisů.
Freelanceři vítáni
Naším výzkumem chceme oslovit širokou online veřejnost z řad zaměstnanců i zaměstnavatelů, ale také z řad freelancerů, kteří už teď tvoří významnou součást online prostředí. Výstupy zpracujeme do přehledné studie a její výsledky zveřejníme na našich stránkách. Chcete-li výsledky naší studie přednostně, napište nám na ahoj@onlinepeople.cz.