Barcamp Ostrava 2018
Barcamp Ostrava 2018
V sobotu 24.11. 2018 proběhl v Ostravě na půdě Vysoké školy Báňské další ročník otevřené komunitní konference ze světa internetu Barcamp, která je specifická tím, že vstup je vždy zdarma a přednášet může kdokoliv, kdo má zájem a koho si účastníci zvolí. Barcamp Ostrava pořádají společnosti Moravio a Shopsys.
Letos se ve třech sálech představilo 18 řečníků a promluvili na témata jako blogování, machine learning, SEO, email marketing, automatizace a mnoho dalších.
Shrnuli jsme pro vás tři přednášky, které nás bavily nejvíce.
Budoucnost doručování jídla nejen v ČR – Jan Pulkrábek (Dáme jídlo)
Největší trendy, kterými se řídí Dáme jídlo, shrnul Jan Pulkrábek
- Optimalizace a zlevnění rozvozu díky vertikálnímu rozšíření – rozvoz více věcí (jídlo, léky, květiny, …)
- Dovoz do 30 minut jako konkurenční výhoda (lidi nebudou muset řešit, kam dojít pro cukr, když jim zrovna dojde)
- Využívání eko obalů, auta jezdící na CNG nebo elektřinu
- Personalizovaná nabídka jídel na webu
Emailový marketing v roce 2019 – Daniel Nytra
- Dělejte chytrý remarketing – v momentě, kdy u vás zákazník nakoupí, ukončete kampaň. Pokud nenakoupí, pošlete mu slevu.
- Používejte hodnocení návštěvníků, na jehož základě se rozhodnete, na koho cílit. Pokud na vaší stránce strávil uživatel 3 sekundy, nechte ho být a zaměřte se na ty, kteří tam strávili třeba minutu a proklikali více stránek.
- Vytvořte automatický systém, který po dosažení určitého počtu bodů (např. za čas strávený na stránce) pošle návštěvníkovi email se slevou nebo personalizovanou nabídkou
- Marketingová komunikace není marketing
- Messenger reklamou lezete lidem do kapsy, kdežto na email se chodí lidé dívat cíleně
- Není jeden zaručený den a čas, kdy posílat emaily – musíte vyzkoušet a uvidíte, co pasuje vám, hledejte zkratky a nejezděte po ucpaných dálnicích
Uživatelský výzkum – Jan Řezáč (House of Řezáč)
Hvězdou dne byl Jan Řezáč, který měl téměř fullhouse. Zabývá se uživatelskými výzkumy, což jsou podle něj činnosti, které zlevňují a urychlují projekty. Popisuje dva přístupy k řešení problému: běžný přístup (vymyslím, udělám, doufám) a designerský přístup (porozumím, navrhnu, ověřím) – sám se řídí právě tím designerským a následujícími pravidly.
- 1. pravidlo marketingu – vy nejste váš zákazník
- Když chci zjistit odpověď na otázku, nemůžu ji přímo položit
- Lidi lžou – smiřte se s tím a pracujte s tím
- 90 % mobilních aplikací nic nevydělá
- 4 z 5 startupů prodělá svým investorům peníze
- 80 % restaurací do roka umře
- Je nebezpečné toho vědět málo
- Bariéry uživatelského výzkumu – sebejistota, arogance, rozpočet, čas
- Cyklus smrti produktu: produkt nikdo nepoužívá → zeptejte se lidí, co by chtěli → zapracujte změnu → produkt nikdo nepoužívá (tím, že se zeptáte, co lidí chtějí, nepřijdete na to, proč nikdo produkt nepoužívá), z toho plyne poučení v dalším bodě
- Nikdy se neptejte lidí, co by chtěli
- Nezačínejte s metodami, ale se záměrem – co chci zjistit, čemu chci porozumět, sesbírejte data a ty následně zanalyzujete: otázka → sběr dat → analýza
Záznamy přednášek budou dostupné na YouTube kanálu.
Další informace o konferenci najdete na webu, FB (kde najdete také reportáže přímo ze dne konání) nebo Twitteru akce.
Bylo to fajn, těšíme se na další ročník! 🙂