Citáty, které změní způsob, jakým vybíráte uchazeče o práci
Citáty, které změní způsob, jakým vybíráte uchazeče o práci
„Najímání lidí je umění, ne věda, a životopis vám nikdy neprozradí, zda bude vybraný kandidát pro vaši společnost ten pravý,“ řekl jednou Howard Schultz, prezident a výkonný ředitel společnosti Starbucks. Existuje ale mnoho dalších citátů, které ovlivní to, jak přistupujete k hledání, oslovování a výběru nových zaměstnanců. Inspirujte se s námi.
Najímejte uchazeče, kteří jsou lepší než vy
David Ogilvy začínal jako podomní prodejce přenosných elektrických sporáků a stal se legendou ve světe reklamy. Kromě mnoha marketingových a prodejních zásad, mouder a výroků, jako například „Spotřebitel není blbec, ale vaše manželka.“, byl přesvědčen, že:
Také Steve Jobs zastával názor, že lidé, kteří rozšíří řady zaměstnanců, by měli být špičkou ve svém oboru.
Velikáni v oblasti podnikání mají zkrátka ve výběru kandidátů jasno. Ale jakými kvalitami by měli tito kandidáti disponovat? Co by mělo být jejich hnacím motorem? Napoví Seth Godin:
Pokud nevíte, jak na to
Nebo jste pod tlakem, dejte na Jeffa Bezose nebo Richarda Bransona.
Důvod je prostý, náklady na špatný nábor jsou vysoké, a rozvázání spolupráce s člověkem, který nevyhovuje vašim představám, je po uplynutí zkušební doby velmi obtížné.
Navíc je vždy na místě pokusit se rozejít v dobrém. Nikdy totiž nevíte, zda se zaměstnanec, se kterým ukončíte pracovní poměr, nestane v budoucnu vaším potenciálním zákazníkem, obchodním partnerem, nebo dokonce zaměstnavatelem.
Napadnou vás další citáty, které mohou HR personalistům pomoci a dodat jim energii a inspiraci v okamžiku, kdy se nalezení vhodného kandidáta zdá jako nesplnitelný úkol? Podělte se o ně v komentářích.