Jak na programatickou reklamu podle Matěje Nováka a Filipa Hromka
Jak na programatickou reklamu podle Matěje Nováka a Filipa Hromka
Programatická reklama představuje budoucnost digitálního marketingu. Dnes tvoří už více jak polovinu celosvětových výdajů na displejovou reklamu. Funguje jako online aukce pomocí souboru algoritmů, kdy obchodují vydavatelé s poskytovateli reklamy. Obchodníky – lidi tak nahradili při procesu rychlejší a přesnější roboti.
U nás dnes probíhá programaticky víc než 40 % nákupu online reklamního prostoru. Pozvali jsme si proto dva průkopníky českého RTB (real-time bidding) – Matěje Nováka z CPExu a Filipa Hromka z GroupM, aby nám popsali, jak RTB funguje.
[masterslider id=“2″]
Výhoda programatické reklamy je v tom, že je adaptabilní pro všechny onlinové kanály v rámci multichannel strategie. Cílem RTB je zasáhnout zákazníka v každé fázi nákupního procesu na všech zařízeních, která používá. GDPR svět RTB nijak výrazně neohrožuje – v RTB reklamě se cílí podle chování zákazníků a není potřeba kvůli tomu uchovávat osobní údaje. RTB mohou využívat jak startupy s malým rozpočtem, tak mezinárodní korporace a celosvětový spend za RTB by měl do roku 2021 dosáhnout 42 miliard dolarů – tudíž 12 x více, než bylo odhadováno v roce 2016.
My to určitě budeme sledovat a vy sledujte nás, ať víte o další akci na podobné téma!