Marketing with love, marketing with guts

Marketing with love, marketing with guts

15285092_852946141513622_2530657147101956509_n

Konferencí o marketingu je bezpočet. Řešíme na nich targety, budgety, ROI, brand awarness, tabulky, čísla,… ale v duši každého z nás je zakódováno, že chceme dělat práci, která má smysl, kterou budeme milovat. Každý markeťák by měl dělat marketing with love. Den po Valentýnu jsem se tedy vydala na Vinohrady na konferenci Marketing with Love a své dojmy vám takto zprostředkuji.

Konferenční den měl velmi osobitý náboj, který možná podnítily Ponožky od babičky, které účastníci dostali u vstupu spolu se jmenovkou. Počáteční ostych prorazily snahy vyměnit ponožky za nějaké s jinou barvou.

„Přece nebudu mít modré, když jsem dělal kampaň pro Ferrari.“ znělo u pultu s laskominami.

Speakeři si nebrali servítky. Ovšem když vás uvádí stand-up komik, nemáte moc na výběr. Skrze jednotlivé přednášky se táhla červená niť vzdoru jako dynamické síly pro zrod skvělých kampaní a růst byznysu. Například Milan Formánek mluvil o pankáčských nápadech, které se snaží vykřesat ze svého týmu a následně vepsat do tabulek pro management RedBullu. Když předstoupil Jakub Horák, nikdo nepochyboval, že i on podpoří myšlenku „nejdřív začni polepovat auta, pak se ptej, jestli na nich heslo Pomáhat a chránit může být“ aneb nejprve to udělejme, pak se ptejme, jestli to někdo dovolí.

 

Co jsem si odnesla? Pokud něčemu opravdu věříme, musíme si za tím stát, i kdyby se šéf, šéf šéfa i šéf šéfova šéfa tvářili, že se to udělat prostě nedá. I sebeblbější nápad nás posune směrem k nápadu skvělému, tak se nebojme experimentovat. Každá firma může dělat něco, co má smysl i ze společenského nebo environmentálního hlediska, i kdyby to byla drobnost jako dát klientovi místo vína pletené fusky, má to cenu. Nakonec doufám, že to nebyl jen výkřik do tmy a od tria Doležal, Chvojka, Váňa ještě nějakou akci uvidíme.