Průzkum: Juniorům dá přednost celých 50 % e-shopů

Průzkum: Juniorům dá přednost celých 50 % e-shopů

junior_vs_senior

Téměř polovina e-shopů plánuje v roce 2015 rozšířit svůj tým a až v 50 % upřednostní juniory, které naučí vše potřebné.

Z průzkumu naší personální agentury Online People, který se uskutečnil na přelomu ledna a února 2015, vyplývá, že 47 % e-shopů chce v letošním roce rozšířit svůj tým. 39 % z nich bude nárůst objemu práce řešit pomocí služeb externistů, ostatní se rozhodnou vždy dle aktuální situace a obsazované pozice.

Při výběru nových kolegů dá celých 50 % e-shopů přednost juniorům, které mohou naučit vše potřebné jak po profesní stránce, tak po stránce pracovních návyků a způsobu komunikace v dané společnosti. Takové zaškolení trvá dle zkušeností Pavlíny Zábojníkové, spoluzakladatelky Online People a bývalé HR ředitelky Allegro Group, minimálně tři měsíce.

Z průzkumu dále vyplývá, že přijetí juniora je v oblasti e-commerce výhodné zejména po finanční stránce, kdy odměna seniorů s praxí v rozsahu 5 a více let dosahuje 2-3násobku odměny juniora.

„Pokud stojí zaměstnavatel u volby, jestli vezme nadšeného začátečníka, nebo zkušeného manažera, z hlediska úspory nákladů častěji preferuje nováčka. Toho totiž relativně snadno a relativně rychle doučí odbornostem, které jsou potřeba právě na jeho místě,” uvádí k tomu Zábojníková.

Přesto je nutné vždy důkladně zvážit požadovanou úroveň znalostí a zkušeností budoucího kolegy s ohledem na jeho náplň práce a především pak na cíle, kterých má být s jeho pomocí dosaženo. V praxi totiž není výjimkou, že představa ušetřených peněz je jen zdánlivá.

Více se dozvíte v tiskové zprávě a v infografice.

OnlinePeople_pruzkum_mzdy