Radomír Vychodil: pracovat v Alze je inspirativní
Radomír Vychodil: pracovat v Alze je inspirativní
Dalším z hostů naší konference #HolkyzMarketingu bude Radomír Vychodil z Alzy, expert na (mimo jiného) atribuční modely.
Radomír zahájil svou online marketingovou kariéru před deseti lety v seznamu, kde se nejprve v týmu Skliku věnoval PPC kampaním. Po nějaké době začal školit, až měl na starosti vlastní tým. Po čtyřech letech se rozhodl pro změnu a oblékl zelený dres agentury H1. Tam působil opět jako PPC konzultant a rozšířil tak své znalosti. Po roce nezměnil barvu, ale společnost a od té doby mu na vizitce svítí zaměstnavatel Alza.cz. Ze začátku uplatňoval své zkušenosti při vedení PPC týmu, ale protože v Alze se dlouho neohřejete na jedné pozici, nyní řeší problematiku vyhodnocování kampaní, staví atribuční model, přednáší na konferencích a vysokých školách a zastupuje pozici vedoucího oddělení online marketingu.
Radomíre, o čem bude Vaše prezentace?
Jste přesvědčeni o efektivitě svých internetových kampaní? Já nikdy nejsem! Stále hledám způsoby, jak si zkazit radost z „výborných“ výsledků. Online má sice tu výhodu, že se v něm dá téměř vše měřit, ale „není metr jako metr“. V krátkosti se podíváme na to, jak jsme v Alza.cz postupně měnili pohled na čísla z online kampaní. Chci ve vás spíše spustit vodopád otázek, než předávat „zaručené návody“ (ty stejně nemáme a dle mě ani neexistují). Ukázat, jakým způsobem kalibrujeme onen pomyslný metr tak, aby se výsledky jeho měření opět posunuly blíže k realitě. Pokud se mi ve vás podaří vzbudit alespoň špetku zdravé pochybnosti o vašem vhledu do vyhodnocování, tak těch 30 minut opravdu stálo zato. Třeba si něco odnesete, třeba vás budu „učit“ rozdělat oheň křemenem, zatímco vy už používáte zápalky. Tak jako tak, cílem je poukázat na fakt, že je potřeba nebát se změny, protože zapalovač stále čeká na „objevení“.
Jaká je Vaše dráha v onlinu? Začínal jste v seznamu nebo H1? Říká se, že současní performance guruové pocházejí jedině z těchhle dvou společností :). Je to i Váš případ?
To je jednoduché. Online jsem poprvé ochutnal v Seznamu. Jako čerstvý absolvent jsem začal optimalizovat PPC kampaně a postupně si vytvořil vlastní tým PPC specialistů. Poté jsem mohl v H1 rozšířit své znalosti o AdWords a podílet se na kampaních opravdu velkých inzerentů. Tyto zkušenosti pak určitě přišly vhod na pohovoru do Alza.cz.
Kde se inspirujete? Jaké zajímavé zdroje sledujete?
Jako nejpřínosnější považuji v dnešní době diskusi. Takovou tu hezky po staru vedenou, kdy si dva či více lidí na živo povídá o jakémkoliv tématu. Nemusí být nutně pracovního charakteru. Člověku to dává větší rozhled, začíná o věcech uvažovat z jiného pohledu. A protože informací se dá nalézt spoustu a má k nim přístup mnoho z nás, tak výhoda nespočívá ani v tom něco vědět, ale ve schopnosti umět tu informaci správně použít. A to už si většinou nikde moc nepřečtete.
Co Vás v létě v Alze čeká, bude okurková sezóna nebo naopak, vrcholí příprava Vánoc? Kdy vlastně v Alze začínáte s přípravami, můžete prozradit?
Přijde mi, že sezónu máme stále. Ale to je v pořádku. Vždy si říkáme, že až si doma všichni rozbalí dárky, trochu se to zklidní. Ale to platí možná opravdu jen 24.12. Poté jsme v takovém nasazení, že si ani nevšimneme, že už je to tu zase : ).
Co byste prozradil z role insidera Alzy, jaké to vlastně je, v Alze pracovat?
Naprosto inspirativní. I po 10 letech v online se má jeden stále co učit. V Alze spíš žádáme o odpuštění, než abychom se museli doprošovat povolení. To v jednoduchosti znamená, že když něčemu věřím, tak to mohu vyzkoušet. A v tom je Alza výjimečná. Těm, kteří mají zájem, umožňuje vytvářet či se podílet na projektech, které posouvají jak je samotné, tak i celou Alzu. A to je opravdu velké zadostiučinění, když takto můžete spoluvytvářet podobu firmy.